Newsletter 13/2022. Świąteczne doświadczenia turystyczne

O tym, że w marketingu najważniejsze są emocje i doświadczenia, pisaliśmy już wielokrotnie. Praca z markami miejsc to przede wszystkim kreowanie emocji związanych z doświadczaniem miejsca, budowanie relacji między turystą a miejscem – na tyle głębokiej, by wracał tam, gdzie coś w jakiś sposób go zachwyciło, zainteresowało, zainspirowało.

Grudzień to taki czas w roku, w którym marketing (jeszcze bardziej niż zwykle) żywi się emocjami konsumentów. Migocące światło, intensywne kolory (tutaj króluje złoto i czerwień), szelest dekoracyjnego papieru, skrzypiący śnieg, dźwięki dzwonków, charakterystyczne zapachy – te elementy dominują w świątecznej komunikacji marek i działają do tego stopnia sugestywnie, że wręcz czujemy zapach pomarańczy i pierników. W święta czujemy intensywniej i chcemy doświadczać.

Gdzie szukać świątecznych doświadczeń? Dziś przedstawiamy dwie inspiracje na świąteczne produkty turystyczne, które poruszą wszystkie zmysły.

Święta w turystyce to przede wszystkim bożonarodzeniowe jarmarki. Wprowadzają w mieście świąteczny klimat, dla wystawców są okazją do zaprezentowania swoich wyrobów, a odwiedzającym dają możliwość poznania specyfiki lokalnych produktów i tradycji (a także kupienia niebanalnych prezentów gwiazdkowych). O najciekawszych, najstarszych, bardziej i mniej znane wydarzeniach tego typu przeczytacie na naszym blogu

 

Jest takie miejsce, w którym od trzydziestu lat co roku odżywa XIX-wieczne angielskie miasto, po którego ulicach przechadzają się Scrooge, Oliver Twist, pan Pickwick w towarzystwie ponad 950 postaci z powieści Charlesa Dickensa… To Deventer (jedno z najstarszych miast Holandii położone w prowincji Overijssel).
Deventer oferuje turyście wyjątkowe multisensoryczne doświadczenie – angażuje wszystkie zmysły odwiedzającego, który nagle cofa się w czasie i wchodzi w interakcję z niemal baśniowym światem. Rozmawia ze swoimi ulubionymi bohaterami literackimi, sam staje się aktorem i współtworzy niezwykły spektakl. Wszystko przy dźwiękach kolęd śpiewanych na żywo, z możliwością spróbowania lokalnych świątecznych specjałów. W taki sposób Deventer tworzy z turystami emocjonalną więź (a tego nie da się w marketingu miejsc przecenić). Wydarzenie rok w rok oczarowuje kolejnych odwiedzających, a marka miasta zyskuje zaangażowanych ambasadorów.
Cały tekst znajdziecie na naszym blogu>>>

 

Na święta życzymy Wam prawdziwych emocji i wyjątkowych doświadczeń!

 

Newsletter

Bądź na bieżąco