Jak komunikują się marki miejsc?
Kiedy analizujemy główne przekazy komunikacyjne marek regionów czy miast widzimy pewną zachowawczość. Marki miejsc często komunikują się sztampowo, jakby bały się wyjść przed szereg. W efekcie oferują jedynie bardziej lub mniej zgrabne slogany i przypadkowy zestaw wartości. Co jest celem takiej komunikacji? Bardziej poprawa samopoczucia władz samorządowych niż faktyczne włączenie marketingu do wsparcia rozwoju miejsca.
Największe zaangażowanie obywatelskie:
• Wilno, Litwa, Wilno: 700 lat młodości.
Najlepsza strategia komunikacyjna: rozwój gospodarczy:
• Wilno, Litwa, International House Vilnius.
Najlepsza strategia komunikacyjna: turystyka:
• Wilno, Litwa, działania Vilnius Choir promującego miasto m.in. w kampanii świątecznej, w której na melodię „We Wish You a Merry Christmas” artyści śpiewająco wyjaśniają, gdzie leży Wilno.
Listę wszystkich finalistów znajdziecie tutaj, a zwycięzców poznamy 10 listopada w Londynie.
Trzymamy kciuki za Wilno!
Komunikujemy się wszyscy. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że musimy i na razie nie ma innego sposobu na to, żeby przekazać innym to, co mamy na myśli. Komunikacja w marketingu (w marketingu miejsc szczególnie) oprócz tej podstawowej funkcji informatywnej ma za zadanie stworzyć wokół marki atmosferę, dzięki której będzie rozpoznawalna, lubiana i zwyczajnie — dobrze dogada się ze swoimi odbiorcami. Wbrew poglądom niektórych szamanów komunikacji — nie ma cudownego przepisu na idealne treści. Wszystko zależy od tego co, komu i po co chcemy przekazać. Są za to pewne błędy, które notorycznie szkodzą markom. O najbardziej kłopotliwych błędach w komunikacji marek pisze Paulina Kowalczyk.
Z naszego kalendarza:
- 17.10.2022, Łęczna: „Powiatowe Forum Inicjatyw Regionalnych”
- 21.10.2022, Rzeszów: spotkanie z przedstawicielami Nord universitet w Bødo (Norwegia), wizyta studyjna w ramach projektu „Pomiędzy Fiordami a Karpatami…”
- 25-26.10.2022, Rzeszów: „Kultura – Turystyka – Biznes. EtnoCarpathia. Produkt Premium Marki Karpackiej”,
- 24-25.10.2022, Warszawa: „XIV Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego”