Newsletter 11/2022. Jak komunikują się marki miejsc?

Jak komunikują się marki miejsc?
Kiedy analizujemy główne przekazy komunikacyjne marek regionów czy miast widzimy pewną zachowawczość. Marki miejsc często komunikują się sztampowo, jakby bały się wyjść przed szereg. W efekcie oferują jedynie bardziej lub mniej zgrabne slogany i przypadkowy zestaw wartości. Co jest celem takiej komunikacji? Bardziej poprawa samopoczucia władz samorządowych niż faktyczne włączenie marketingu do wsparcia rozwoju miejsca.


Odkąd Go Vilnius (oficjalna agencja rozwoju turystyki i biznesu Wilna) zajęło się promocją Wilna, działania mające na celu popularyzację miasta nabrały tempa. Mało tego, koncepcje kreatywne są dostrzegane na całym świecie. Wśród finałowych realizacji 8. edycji City Nation Place Awards kreacje Wilna pojawiają się w trzech kategoriach i naszym zdaniem ma spore szanse na podium.

Największe zaangażowanie obywatelskie:
• Wilno, Litwa, Wilno: 700 lat młodości.

Najlepsza strategia komunikacyjna: rozwój gospodarczy:
• Wilno, Litwa, International House Vilnius.

Najlepsza strategia komunikacyjna: turystyka:
• Wilno, Litwa, działania Vilnius Choir promującego miasto m.in. w kampanii świątecznej, w której na melodię „We Wish You a Merry Christmas” artyści śpiewająco wyjaśniają, gdzie leży Wilno.

Listę wszystkich finalistów znajdziecie tutaj, a zwycięzców poznamy 10 listopada w Londynie.

Trzymamy kciuki za Wilno!


Komunikujemy się wszyscy. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że musimy i na razie nie ma innego sposobu na to, żeby przekazać innym to, co mamy na myśli. Komunikacja w marketingu (w marketingu miejsc szczególnie) oprócz tej podstawowej funkcji informatywnej ma za zadanie stworzyć wokół marki atmosferę, dzięki której będzie rozpoznawalna, lubiana i zwyczajnie — dobrze dogada się ze swoimi odbiorcami. Wbrew poglądom niektórych szamanów komunikacji — nie ma cudownego przepisu na idealne treści. Wszystko zależy od tego co, komu i po co chcemy przekazać. Są za to pewne błędy, które notorycznie szkodzą markom. O najbardziej kłopotliwych błędach w komunikacji marek pisze Paulina Kowalczyk.


Z naszego kalendarza:


Newsletter

Bądź na bieżąco