Newsletter 8/2022. Pocztówki z wakacji, czyli jak odpoczywają marketerzy miejsc

Praca z markami miejsc wymaga nieco innego spojrzenia na świat. W praktyce wygląda to tak, że nawet podczas urlopów obserwujemy, porównujemy i zastanawiamy się nad tym, co wpływa na wyjątkowość poszczególnych miejsc. Szukamy elementów tożsamości marek, zachwycamy się, irytujemy i kolekcjonujemy doświadczenia. Co przywozimy do domów? Lokalne produkty, przewodniki, plecaki z frustracją… Każdy wyjazd to nowe inspiracje i pomysły, które prędzej czy później przydadzą się w naszej pracy.

Dziś przesyłamy Wam nasze wakacyjne pocztówki!

 


Czy istnieje turystyka zaangażowana? Okazuje się, że tak. Wielokrotnie nagradzana dziennikarka i krytyczka literacka Caroline Eden zdecydowała spędzić w wakacje w Polsce, aby w ten sposób „wesprzeć heroiczne wysiłki Polski na rzecz pomocy Ukrainie”. Jak pisze, była to jej druga podróż do Polski, którą po raz pierwszy odwiedziła zaraz po lockdownie — zafascynowana polską kuchnią (m.in. opisem bigosu w „Panu Tadeuszu”*). Eden pisze: „Pytanie, czy dobrze jest być »turystą« w takim momencie? Powiedziałabym, że absolutnie tak. Wydając pieniądze w Polsce, wspierasz bezpośrednio tych, którzy pomagają Ukraińcom – właścicieli hoteli, którzy oferują darmowe pobyty dla uciekinierów, szefów kuchni restauracji dostarczających darmowe posiłki do ośrodków dla uchodźców oraz zwykłych Polaków, od właścicieli sklepów i kelnerów po barmanów i taksówkarzy, którzy zaoferowali milionom uchodźców miejsce do spania w swoich domach. W galeriach sztuki i muzeach znajdują się kody QR do zeskanowania, aby przekazać datki na cele charytatywne oraz skrzynki, do których można wrzucić gotówkę. W wielu kawiarniach opłata za twoje cappuccino jest przekazywana na ukraińskie organizacje charytatywne. Hojność jest tu szczera i poruszająca”.
Na trasie Caroline Eden znalazły się Warszawa, Kraków i Gdańsk. Dziennikarka planuje już drugą podróż, podczas której zamierza odwiedzić także Lublin.
_______
* „W kociołkach bigos grzano; w słowach wydać trudno
Bigosu smak przedziwny, kolor i woń cudną
Słów tylko brzęk usłyszy i rymów porządek,
Ale treści ich miejski nie pojmie żołądek”.

Zapraszamy na Podkarpacie! Dzięki nowej aplikacji odkrywanie tego regionu będzie znacznie łatwiejsze! Bezpłatna aplikacja mobilna „Aglomeracja Rzeszowska” opracowana przez Amistad Mobile przybliża dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze powiatu rzeszowskiego oraz kraju preszowskiego. To edukacyjny przewodnik turystyczny po obszarze pogranicza polsko-słowackiego zawierający:

  • informacje o najciekawszych miejscach wartych odwiedzenia
  • propozycje tras pieszych czy rowerowych
  • gry terenowe
  • praktyczne informacje (obiekty usługowe, restauracje, hotele, lokalni producenci i twórcy).

Multimedialny przewodnik dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i słowackiej.


Z naszego kalendarza

  • W ramach działania Hajnówka OdNowa w Hajnówce powstanie Centrum Produktu Lokalnego. Na ostatnim spotkaniu z lokalnymi producentami w Urzędzie Gminy Michał Basiński podkreślał, że: Na przestrzeni Polski, a szczególnie Polski wschodniej, Hajnówka i region hajnowski, jako fragment Podlasia, zdecydowanie może się pochwalić wielką różnorodnością produktów i usług, które są charakterystyczne i świadczą o tożsamości tej ziemi. Zachęcamy do obejrzenia relacji ze spotkania i odwiedzenia strony projektu. O warsztatach przeczytacie także tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco