Produkty i usługi lokalne przegrywają konkurencję z unifikacją masowej produkcji. Odpowiedzią na ten problem jest tworzenie mechanizmów efektu miejsca pochodzenia, które w Synergii projektujemy według naszej autorskiej metody – z wykorzystaniem narzędzia Place Brand Trigger oraz analizy: potencjału miejsca, komunikacji i doświadczania.
Czym jest efekt pochodzenia?
Efekt miejsca pochodzenia (Place of Origin Effect) polega na przeniesieniu wizerunku marki regionu na wytwarzane w nim marki produktów i usług, dzięki czemu klienci są skłonni zapłacić więcej za dany produkt dlatego, że pochodzi z danego miejsca. Tworzenie efektu pochodzenia pobudza markę do realizacji działań o charakterze wizerunkowym i sprzedażowym z korzyściami dla mieszkańców i przedsiębiorców.
- Wzrost gospodarczy dzięki wyższym marżom produktów i usług, rozpoznawalnemu wizerunkowi
i dotarciu do szerszej grupy konsumentów i rynków. - Integracja i specjalizacja branż dzięki tworzeniu klastrów, związków producenckich i innych podmiotów otoczenia biznesu.
- Wzmocnienie pożądanego wizerunku marki miejsca – odpowiednio dobrane kategorie produktów współbrzmią w komunikacji z wartościami marki miejsca.
Kto może zbudować efekt pochodzenia?
Istnieją zasoby, bez których nie da się zbudować efektu pochodzenia. Szczególnie ważne w tym procesie są:
- potencjał produktowy oraz unikalne doświadczenia
- wizerunek marki związany z tymi produktami
- ludzi – pasjonatów lokalności i tradycji.