Czas strategii rozwoju miasta jako opasłego dokumentu, który po prostu trzeba mieć, skończył się definitywnie. Dziś musi to być klarowna instrukcja, jak walczyć o pieniądze inwestorów, turystów, a przede wszystkim o pozyskanie utalentowanych mieszkańców – Piotr Lutek
Czym są STRATEGIE 2.0?
Strategie rozwoju – STRATEGIE 2.0 to skoordynowane inicjatywy i realne projekty maksymalizujące potencjał miasta.
- Niezbędne, aby skutecznie i wydajnie współpracować z partnerami, przedsiębiorstwami i usługodawcami.
- Pokazują miastu biznesową drogę.
- Mają konkretną grupę docelową i wskazują, dla kogo jest Twoje miasto.
- Są dostosowane do konkretnej rzeczywistości każdego miasta.
- Stawiają na elementy różnicujące, aby można je było promować.
- To inicjatywy dostosowane do wielkości miasta, jego potencjału i głównych specjalizacji.
- Budują silną przewagę konkurencyjną.
- Zatrzymują odpływ ludności.
- Skupiają się na kluczowych zasobach.
- Są dostosowane do realnych potrzeb ekonomicznych, społecznych, demograficznych i infrastrukturalnych.
Jak tworzymy strategie rozwoju, które wykorzystują unikalny potencjał miejsca?
Strategie rozwoju tworzone przez Synergię to jasne instrukcje, jak walczyć o pieniądze inwestorów, turystów oraz pozyskanie utalentowanych mieszkańców. Są przeznaczone dla miast i regionów potrzebujących bodźca i wytyczenia sposobu pracy, który pozwoli im skutecznie konkurować z innymi ośrodkami.
STARTEGIE 2.0 tworzymy poprzez wykorzystanie zarówno metod znanych w biznesowym zarządzaniu strategicznym, jak i tych adresowanych do miast.
Analiza luki konkurencyjnej | Kapitał marki miejsca | Benchmarking | Design thinking | Techniki lateralne | Metody heurystyczne | Balance Score Card |