KLIENT
Hajnówka to w porównaniu z innymi miastami w Polsce miasto bardzo młode. Jej historia jednak nierozłącznie związana jest z miejscem, które określane jest jako pierwotne, pradawne – jest nim Puszcza Białowieska. Bez puszczy nie byłoby pierwszego osadnictwa, jej strażników, osoczników i w końcu samej Hajnówki. Tworzące się na skraju odwiecznego lasu miasto przyciągało mieszkańców okolicznych wsi i przybyszów z całego kraju. To oni kształtowali tożsamość Hajnówki – miasta pracy i przemysłu, swoistego pionierstwa na wschodnich krańcach kraju. Hajnówka to miasto „wyrosłe z puszczy”.
Stojącej dziś przed ogromnymi wyzwaniami współczesności Hajnówce potrzebna jest nowa opowieść, która znowu jak magnes zacznie przyciągać i fascynować – mieszkańców, turystów czy przedsiębiorców. Strategia Marki Hajnówka (ZOBACZ DOKUMENT) powstała z potrzeby stworzenia świeżej definicji miasta jako miejsca do życia, pracy i przeżywania emocji turystycznych.
Powstała idea marki Hajnówka – Duchowa witalność. Idea marki jest ambitną koncepcją połączenia dwóch wykorzystywanych w różnym stopniu dotychczas unikalnych cech miasta jakimi są: żywa i autentyczna wielość religii i kultur oraz potencjał wynikający z położenia przy Puszczy Białowieskiej. Wykreowana idea „duchowej witalności” wymagać będzie od zarządzających marką precyzyjnego i wytrwałego budowania nowego wyobrażenia o mieście – najpierw wśród mieszkańców, a następnie wśród grup docelowych.