KLIENT
Rozpoczynając pracę nad marką Bydgoszczy – dynamicznie rozwijającego się miasta w środku Europy – zadaliśmy sobie pytanie: jaki jest nasz cel? Co chcemy osiągnąć dzięki stworzeniu marki i czemu ma ona służyć?
Stając przed wyzwaniem stworzenia bydgoskiej marki, podjęliśmy się ambitnego zadania, które, mamy nadzieję, udało nam się wykonać. Stworzyliśmy strategię, będącą tylko pierwszym krokiem w drodze do pozytywnej zmiany postaw wobec Bydgoszczy – miasta, które na to zasługuje.
Podczas pracy nad marką Bydgoszczy skoncentrowaliśmy nasze poszukiwania w sferze szeroko rozumianej kultury, przejawów działań mieszkańców i instytucji, które tworzą. Zadaniem było usłyszenie, w jaki sposób Bydgoszcz o sobie opowiada, a jak opowiadają o niej inni. Jakie są bariery, które nie pozwalają miastu w wyraźny sposób mówić o swoich unikalnych cechach? Z jakimi doświadczeniami mają styczność ci, którzy odwiedzają miasto w rzeczywistości i wirtualnie? Jak przyszłość miasta widzą decydujący o nim urzędnicy i ludzie aktywni, tworzący różnego rodzaju polityki i programy? W końcu przyjrzeliśmy się również innym miastom, które tworząc swoje marki – unikalne opowieści stanowią doskonały zestaw wskazówek dla Bydgoszczy.
Powstała idea marki Bydgoszczy – Kultura Jakości. Idea wypływa z postawy zakorzenionej w tradycji miasta, ale nie do końca ujawnianej – niezgody na bylejakość, prowizorkę, partactwo, niesolidność i brak staranności oraz sprzeciwu wobec powierzchowności, płytkości, pospolitości i szablonowemu myśleniu. To nowa opowieść o mieście bazująca na ukrytej dotychczas tożsamości – opowieść o jakości: przestrzeni miasta związanego z rzekami, funkcji metropolitalnych, wsparcia aktywności mieszkańców i dbałości o talenty.