Wdrożenie marki

Aby skutecznie wdrożyć markę, niezbędna jest mapa, która zawiera wszystko to, co musi się wydarzyć, aby strategia marki została poprawnie zrealizowana.

Czym jest Place Brand Trigger?

Place Brand Trigger pozwala uporządkować i zdynamizować działania marketingowe samorządów i lokalnych organizacji. Dzięki pracy z modelem eliminowane są przypadkowe i nieefektywne działania. Marka zyskuje „silnik”, który zaskakuje osiągami.

Place Brand Trigger (PBT) to pierwszy w Polsce model wdrażania marki miejsca. Autorskie narzędzie Synergii pozwala wyeliminować losowość i przypadkowość działań marketingowych prowadzonych przez samorządy w zakresie budowania marki. Porządkuje cały proces budowania i zarządzania, pokazując punkt po punkcie, przez jakie etapy trzeba przejść i jakie zadania zrealizować. Model jest oparty na 3 etapach, które marka miejsca musi przejść w 4 obszarach, by osiągnąć zamierzone rezultaty.

Stosowanie modelu PBT nie ogranicza podmiotom zarządzającym markami miejsc drogi do kreatywności ani możliwości wdrażania nowych pomysłów, inicjatyw nadążających za zmieniającym się dynamicznie światem, a także oczekiwaniami i potrzebami różnych grup docelowych. Wskazuje jednak te obszary, które należy wypełnić treścią, aby móc czerpać realne korzyści z marki, a także wdrażać różnego rodzaju strategie, które przez lata powstawały w wielu samorządach, ale mało kto potrafił je skutecznie wyegzekwować.

PBT jest narzędziem, które powstaje na drodze warsztatowej z pełnym udziałem odpowiedzialnych za budowanie marki przedstawicieli samorządu, którzy przy tej okazji zwiększają swoją wiedzę operacyjną w zakresie taktycznego i operacyjnego zarządzania. Zmienia pasywny dokument w zestaw planów i działań, zmierzających w tym samym kierunku. Plany te mają bardzo konkretny charakter i harmonogram. Tylko od samorządu zależy, kiedy i co wprowadzi. Model, na jakim opiera się PBT, dzieli proces wdrażania marki na trzy konkretne etapy, a w ramach każdego są cztery obszary do zagospodarowania. Sprowadza więc całość do maksymalnie 12 kroków.

Place Brand Trigger to aktualnie jedyna propozycja, która pozwala samorządowcom zweryfikować wszystkie etapy pracy nad marką i zdefiniować te obszary, które jeszcze wymagają pracy. Cały proces szkoleniowo-warsztatowy, związany z wdrożeniem tego narzędzia w mieście lub regionie, w zależności od złożoności projektu i liczby modułów, nad którymi samorząd postanowi pracować, trwa od kilku dni szkoleniowych nawet do trzech miesięcy.

Model jest oparty na 3 etapach, które marka miejsca musi przejść, by osiągnąć zamierzone sukcesy. Moment przejścia z jednego etapu do drugiego jest wyznaczony poprzez cele strategiczne i benchmark.

Kompleksowe zastosowanie Place Brand Trigerra wymaga użycia różnorodnych narzędzi analitycznych i projektowych. W zależności od etapu rozwoju marki oraz opracowywanego obszaru proponujemy skuteczne rozwiązania narzędziowe wsparte partycypacją zespołu wdrażającego markę.

Referencje: Lublin, Bydgoszcz, Regio Resovia

Zobacz video: Przepis na markę miejscowości? Place Brand Trigger pomaga budować i zarządzać marką. MarketingMiejsca.com

O naszym autorskim narzędziu dla The Place Brand Observer opowiedział Piotr Lutek.
https://placebrandobserver.com/place-brand-trigger-explained/

Video: Przepis na markę miejscowości? Place Brand Trigger pomaga budować i zarządzać marką. MarketingMiejsca.com

Newsletter

Bądź na bieżąco