Placemaking

W Synergii projektujemy miejsca, w których ludzie chcą żyć, pracować i spędzać wolny czas. Tworzymy koncepcje tematycznych przestrzeni i wydarzeń.

Czym jest placemaking?

Placemaking to dosłownie tworzenie miejsc. To koncepcja kształtowania przestrzeni publicznej tak, by nieustannie ewoluowała, dostosowując się do potrzeb lokalnych społeczności.

  • Trafne inwestycje
  • Miejsce, które służy ludziom
  • Aktywacja i zaangażowanie lokalnej społeczności
  • Tworzenie więzi

Cele placemakingu

  • Tworzenie i rozwijanie żywych społeczności
  • Szybsza recyrkulacja dochodów w ramach lokalnej społeczności
  • Ponowne użycie pustych i nieużywanych zasobów (ziemi, budynków, infrastruktury)
  • Tworzenie lokalnych miejsc pracy
  • Promocja twórczości i kreatywnych osób
  • Szkolenie kolejnych pokoleń pracowników społecznych i ludzi kultury

Placemaking – przykłady

Za najgłośniejszy przykład placemakingu może posłużyć park High Line w Nowym Jorku, jeden z najbardziej nietypowych parków na świecie. Powstał dziewięć metrów nad ziemią, w miejscu nieużywanej linii kolejowej, przebiegającej przez dwadzieścia dwie przecznice Nowego Jorku – wzdłuż zachodniego brzegu Manhattanu. Postindustrialna budowla uratowana od rozbiórki stanowi obecnie jedną z największych atrakcji turystycznych, przyciągającą około 5 mln turystów rocznie. Nowe apartamentowce, galerie sztuki, centra handlowe i restauracje, a oprócz tego zielona przestrzeń tętniąca życiem – to długofalowe efekty działań grupy „Przyjaciele High Line”.

Tworząc miejsca, w Synergii wykorzystujemy:

Konsultacje społeczne  Warsztaty Badania focusowe Badania neuromarketingowe Analizy eksperckie

Newsletter

Bądź na bieżąco