W Synergii projektujemy miejsca, w których ludzie chcą żyć, pracować i spędzać wolny czas. Tworzymy koncepcje tematycznych przestrzeni i wydarzeń.
Czym jest placemaking?
Placemaking to dosłownie tworzenie miejsc. To koncepcja kształtowania przestrzeni publicznej tak, by nieustannie ewoluowała, dostosowując się do potrzeb lokalnych społeczności.
- Trafne inwestycje
- Miejsce, które służy ludziom
- Aktywacja i zaangażowanie lokalnej społeczności
- Tworzenie więzi
Cele placemakingu
- Tworzenie i rozwijanie żywych społeczności
- Szybsza recyrkulacja dochodów w ramach lokalnej społeczności
- Ponowne użycie pustych i nieużywanych zasobów (ziemi, budynków, infrastruktury)
- Tworzenie lokalnych miejsc pracy
- Promocja twórczości i kreatywnych osób
- Szkolenie kolejnych pokoleń pracowników społecznych i ludzi kultury
Placemaking – przykłady
Za najgłośniejszy przykład placemakingu może posłużyć park High Line w Nowym Jorku, jeden z najbardziej nietypowych parków na świecie. Powstał dziewięć metrów nad ziemią, w miejscu nieużywanej linii kolejowej, przebiegającej przez dwadzieścia dwie przecznice Nowego Jorku – wzdłuż zachodniego brzegu Manhattanu. Postindustrialna budowla uratowana od rozbiórki stanowi obecnie jedną z największych atrakcji turystycznych, przyciągającą około 5 mln turystów rocznie. Nowe apartamentowce, galerie sztuki, centra handlowe i restauracje, a oprócz tego zielona przestrzeń tętniąca życiem – to długofalowe efekty działań grupy „Przyjaciele High Line”.
Tworząc miejsca, w Synergii wykorzystujemy:
Konsultacje społeczne | Warsztaty | Badania focusowe | Badania neuromarketingowe | Analizy eksperckie |